תקשורת מקרבת דרך המזלות

שנים עשר המזלות הם למעשה שתיים עשרה דרכים להסתכל על העולם. כל מזל הוא ארכיטיפ המייצג השקפת עולם הקיימת בכל אחד ואחת מאיתנו, במינון כזה או אחר. המזל שלנו נקבע על פי מיקומה של השמש במפת הלידה ותלוי בקבוצת הכוכבים מולם עמדה ברגע הלידה. כל מזל מיוצג על ידי קבוצת כוכבים ייחודית לו.

קבוצת הכוכבים המייצגת את מזל תאומים

                     

המזל יגלה את השקפת עולמו של האדם ויספר כיצד היה רוצה שחייו יראו, אך אין זה אומר שיתנהג כך בפועל. אם האדם יהיה קשוב לצו המזל שלו ויתנהג על פיו – הוא יחווה את חייו כמלאים ושמחים יותר. המזל אמנם בעל חשיבות רבה אך חשוב לזכור שהוא מהווה רק כ 5% מסך כל המרכיבים של מפת הלידה.

בגלגל המזלות חבויים סודות רבים על החיים. מול כל מזל עומד המזל ההופכי לו, אך בו זמנית גם המשלים לו, תופעה היוצרת קונפליקט מחד והשלמה או הרמוניה מאידך. השיעור של כל מזל נמצא בהתחברות למזל ממולו, כלומר רק דרך הבנה של השונה או ההפוך לנו ניתן להגיע לתובנה אותה חיפשנו, קל וחומר בזוגיות. אין מזל היכול להתקיים ללא משלימו.

בחיי היומיום אנו נתקלים בקונפליקטים אשר מיוצגים בששת הצירים שבגלגל המזל. כל ציר בנוי ממזל והמזל הנגדי לו. בזוגיות ,לרוב, אדם יתפוס קוטב אחד בציר איתו יזדהה בקלות, ובן זוגו יתפוס את המקום שמנגד. על מנת שהתקשורת תהיה מקדמת חייב להתקיים דיאלוג מאוזן בין השניים.

חשוב לציין, שאין אני מנתח אנשים אלא ארכיטיפים. למשל: ציר טלה – מאזניים אינו מתייחס רק למזלות טלה ומאזניים, אלא לקונפליקט הקיים בתוך כל אחד מאיתנו, במידה זו או אחרת, ומושלך על מערכות יחסים.

ששת הצירים:

1. טלה מאזניים: לכל אחד מאיתנו צורך טבעי להביע את עצמו, לעמוד על שלו, להשאר אינדיבידואל וחופשי בתוך קשר זוגי. יחד עם זאת אנו נדרשים לראות גם את צרכי בן הזוג, להתחשב בו ולעתים אף לוותר על הרצון שלנו מתוך בחירה. על החלק הטלאי שבנו ללמוד מהמאזניים כיצד להקשיב, לשים את בן הזוג במרכז ולהיות בעבורו. לחלופין, על המאזניים להניח את הדבקות בצדקתו ההרמונית ולשחרר את הפחד מפני עימות, עליו לאפשר ריבים וויכוחים מבית הטלה. איזון בין שני המקומות הללו יביא לקירבה בין בני הזוג וימנע מהקשר לקפוא על שמריו או להפוך לשדה מוקשים.     

2. שור עקרב: החלק השוורי שבנו מייצג קבלה, אהבה עצמית וביטחון. הוא מאמין שבעזרת יצירת גבולות ברורים ומתן כבוד הדדי – תתגבש קרקע יציבה שתאפשר אינטימיות וצמיחה של הקשר. בניגוד אליו העקרב ניזון ממשברים, הוא מביא ידע פסיכולוגי הדוגל בנוסחה "מוות לצורך לידה מחדש". משימת חייו של העקרב היא לצלוח זוגיות, הוא מבקש לפלוש לנפשו של בן הזוג, לחשוף את פנימיותו ולהיות בעל סודו. ציר זה מבקש מהשור להגמיש את גבולותיו ולאפשר לבן זוגו להיכנס למרחב האישי שלו. לעומתו, העקרב נדרש לכבד את הצורך בביטחון, בגבולות ובקבלה הדדית, לפני שמרשה לעצמו לייצר משברים. איזון בין הקטבים הללו יביא לקצב מדוייק של התפתחות הקשר.

3. תאומים קשת: החוויה התאומימית הקלאסית היא פספוס הזדמנויות אחרות הקיימות ביקום, כך גם ביחסים, התאומים נמצא כאן אבל רוצה להיות שם. עליו ללמוד נוכחות מהי וכיצד ניתן לבחור בחירה מלאה בקשר מבלי להרגיש כבול וחנוק. הקשת מרגיש בבית כשהוא נמצא בח"ול, הוא יתמכר בקלות לריגושים ואלו ימלאו אותו. כדי לעבור לשלב הזוגיות בחיים עליו להבין שהחיפוש אחר הריגוש הבא עלול להיות לא יותר מבריחה מהתמודדות עם הקיים, ולכן הוא חייב להחזיק בתובנה שהשגרה הכרחית ובלעדיה לא ניתן לבנות קשר לטווח ארוך. ציר זה אינו מביא ניגודים אלא שיעור דומה של שני המזלות שבו, שניהם מחפשים עניין ומבקשים שינוי בכל רגע ורגע לכן קיימת הנטיה להשתעמם בתוך קשר. כאשר ציר זה אינו מאוזן נמצא את עצמינו קופצים מקשר לקשר בחיפוש אחר החדש והמסעיר, בתקווה כוזבת שהדשא של השכן ירוק יותר. המפתח להצלחה היא היכולת לייצר חופש בתוך מערכת יחסים קיימת.

4.  סרטן גדי: ציר זה מלמד אותנו כיצד לפתח תחושת שייכות בזוגיות משם נקבל את הכוח לצאת ולכבוש את העולם. הסרטן מייצג את הצורך בשייכות ובאהבה. הרגישות שלו היא עוצמתו ויחד עם זאת מהווה נקודת תורפה, מאחר ולעיתים קרובות הוא עלול לפרש מצבים ממקום של פגיעות. פועל יוצא מכך הוא השתבללות. הסרטן נדרש להתעלות מעל הפגיעות הנ"ל להשפיע על בן זוגו ולהיות מושפע מתוך מקום של דיאלוג אמיתי. מנגד עומד הגדי השאפתן, הקרייריסט, הוא ממוקד מטרה ורוצה להגשים את עצמו. כדי לחוות הצלחה עליו להשאיר מקום גם לחלק הסרטני, להתחבר לצד הרגשי ולמצוא לעצמו מקום של שייכות. כשציר זה אינו מאוזן נמצא את עצמינו מתמקדים בקריירה ומזניחים את הזוגיות או לחלופין מתקשים לצאת מתחושת הנעלבות, מאשימים את בן הזוג במר גורלנו ובקושי לבטא רגשות ונשארים פאסיביים.

5. אריה דלי: ציר זה מלמד שאם רק נקשיב לבן זוגנו ונאפשר לו להיות במרכז, מבלי לחשוש מביטול עצמי, נתרום לקידום הקשר ולהתפתחות האינדבידואלית. האריה מייצג את החלק הרומנטיקן, הנדיב, הבליין והמצחיק שבנו, עם זאת הוא מביא איתו גם ריכוז בעצמו ואטימות. הוא עלול להשתעמם בזמן שבן זוגו תופס מרכז, יתקשה לקבל ביקורת ובתגובה יתבצר בעמדתו עוד יותר ובכך ינסה להחזיק במעמדו כמלך היחיד בקשר. הדלי, לעומת זאת, מתקשה בלשמור על רצף רגשי, ובדומה לקשת עסוק בלשמר את החופש בכל מחיר – דבר שבא לידי ביטוי כחוסר מחוייבות רגשית. הדלי חייב ללמוד להגיד לבן זוגו: 'תשמע, זה לא נגדך אבל אני צריך להתאוור קצת'. באופן זה הוא לומד לתקשר את הצורך שלו במרחב מבלי לפגוע בבן הזוג ביחס מנוכר. האטימות של האריה מחד, או הנתק של הדלי מאידך שניהם כשלים בתוך מערכת זוגית. עלינו לפתח בציר זה הדדיות, שיווניות וחברות אשר מהווה דוגמא ומופת לזוגות אחרים.

6. בתולה דגים: בציר זה אנו למדים כיצד לתעל את הביקורתיות שלנו באופן מקדם ולא מסרס. החלק הבתולי שבנו עסוק בביקורת עצמית ובכזו המופנית כלפי האחר. הביקורת הבתולית היא הרצון לשפר דבר מה אצל בן הזוג מתוך תחושת חיבור אליו, ומתוך מקום המאפשר ומעודד השתנות וצמיחה. הכשל בתוך מערכת יחסים יחל כאשר הביקורת תהפוך לשיפוטיות. השיפוטיות מגיעה מנקודת מבט מתנשאת ומסרסת וככזו היא קובעת עובדה ללא מתן הזדמנות לתקן או לשפר תכונה/התנהגות אצל בן זוגנו. הדגים מייצג את הפן הרוחני שבנו המבקש להתחבר אל האחר מתוך אהבה ללא תנאי. עם זאת הוא עלול להיצמד אל הפנטזיה ואל האשליות ולהימנע מחווית הקשר הזוגי כמות שהוא. החלק הדגיגי מתקשה להוריד את עולם הרוח והרגש למילים כי הוא מאמין שתהליך זה פוגם ומנמיך את החוויה. למעשה הוא עלול לבחור בשתיקה שתוצאותיה מסוכנות לקיומו של קשר. השיעור של ציר זה הוא שמירה על תקשורת רגשית רציפה בקשר והתמרה של שיפוט לביקורת. כלומר לאחר שהצלחנו לתרגם את רגשותינו ולהעביר אותם לבן הזוג ניתן יהיה לשחרר את ההגדרות ופשוט לחוות.

סקרתי את ששת הצירים מנקודות מבט מקדמות ובונות והזהרתי מפני הסכנות והבורות שכל ציר מכיל בתוכו. לסיכום אפשר לומר שהזוגיות האולטימטיבית מתבטאת בחיבור של אהבה ללא תנאי וללא גבולות (ציר 6), אך זו אפשרית רק לאחר שעברנו את האתגרים של כל הצירים הקודמים. האתגרים הם בלתי פוסקים וההתקדמות ביחסים היא ספירלית ואינה לינארית. כמו כן, הקשיים משתנים בהתאם לתקופות שונות בחיים. כך בכל תקופה נוכל לבחון, בעזרת מפת הלידה, באיזה ציר חשוב להתמקד וכיצד עלינו לפצח אותו על מנת ליצור זוגיות טובה יותר.

המאמר הופיע באתר מקו.

אהבתם? שתפו את הפוסט

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

זוגיות

החסמים בדרך למימוש זוגיות

אנחנו חיים בעידן שבו האנרגיה הנשית והגברית מתנגשות זו בזו, לעתים מבטלות אחת את השנייה, מה שיוצר מצב מורכב מאוד מבחינת מערכות יחסים. העידן המדובר,

קרא עוד »
פוסט על איך לממש את החזון שלנו
בריאת מציאות

למה הדבר שאנחנו הכי רוצים מתרחק מאתנו?

״מדוע אנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים?״, זוהי אחת השאלות הכי מעניינות שאדם יכול לשאול את עצמו בגלל שהחקירה שלה יכולה להוביל לאינספור גילויים ורבדים של העצמי; הן במישור הנפשי והן במישור הרוחני. להלן 8 מכשולים עיקריים שעלולים להרחיק אותנו מהגשמה:

קרא עוד »
מגזין חיים אחרים

סיכול ממוקד

יש כאלה שיודעים להוציא מהכוח אל הפועל. על פי רוב הם לא אנחנו. אנחנו מאוד רוצים, אנחנו שופעים רעיונות כרימון, יש המון דברים שאנחנו רוצים לעשות, אבל לא. ויש לנו תירוצים משכנעים מאוד (אותנו) וגם סיבות נסתרות מהעין לכך שאנחנו לא מממשים את הרעיונות, החלומות, הרצונות שלנו

קרא עוד »
סגירת תפריט