קריירה והגשמה עצמית על פי המזלות

באסטרולוגיה, ובפסיכו-אסטרולוגיה בפרט, אנחנו מבחינים בין תחום הקריירה לבין תחום העבודה. תחום העבודה מיוצג על ידי בית 6 במפת הלידה ואילו תחום הקריירה על ידי בית 10, שניהם שייכים ליסוד האדמה. אך קיים הבדל משמעותי בין השניים: עבודה היא העיסוק היום יומי שלנו, מקור פרנסה הנותן לנו קרקע ויציבות. לעומת זאת, קריירה קשורה להגשמה עצמית ולמציאת ייעודינו בחיים.

כשאדם מממש את ייעודו המקצועי הוא מגיע לנקודת אל חזור בה לא יהיה מסופק עוד מעבודה לשם פרנסה בלבד. לעיתים הצלחה בתחום זה לא תימדד ברווח או בתגמול כלכלי, אלא במתן שירות לחברה שיגרום לאדם להרגיש סיפוק ומלאות. באופן אידיאלי שני תחומים אלו, עבודה וקריירה, נפגשים ומתאחדים לכדי תחום אחד בו אנו מצליחים להתפרנס בכבוד מחד ומתחברים לחזון והגשמה אישית מאידך. במאמר זה אתייחס לשני התחומים כאחד ואפרט את היחס של כל מזל לנושא הקריירה.

מזל טלה

טלה מעמיד לעצמו מטרות קצרות טווח. הוא אלוף בלכבוש הרים בעזרת כריזמה וכוח רצון אדיר. הקושי של הטלה מתעורר כאשר הוא נמצא על פסגת ההר. בנקודה זו הוא עלול לחוות ריק שידחוף אותו לרוץ לעבר היעד הבא. על מנת להגיע להגשמה עצמית והצלחה בתחום הקריירה, הטלה מוכרח ללמוד התמדה ושאר רוח. בנוסף, עליו ללמוד להקשיב לחבריו לעבודה ולהתפשר איתם כשהמצב מצריך זאת. הטלה אמנם אוהב להתווכח ובכך מביע את אהבתו, אך ישנם מקרים, בעיקר מול הבוס, בהם רצוי לו להנהן ולחייך. יכולת דיפלומטית זו תמתן את מוחו החמום ותפתח לו דלתות להתקדמות.

מזל שור

שור חייב יציבות בחיים, עבודה מסודרת ומשאבים כלכליים זמינים. הוא עובד קשה מאוד על מנת להרוויח שעות מנוחה שקטות עם עצמו. לשור קצב משלו אשר כלפי חוץ עלול להראות לאחרים כאיטי ומפוחד, אך למעשה הוא מלמד התחברות לקצב אישי נכון, ללא הפרעות הסביבה. יחד עם זאת, הצורך הקיומי בביטחון כלכלי מביא אותו פעמים רבות להאחז בשגרה הקיימת, גם אם זו כבר אינה משרתת אותו. החלק השוורי בנו מעניק את יכולת ההתמדה בכל מקום עבודה, אך עלינו לשים לב שאותו החלק בדיוק אינו מביא אותנו לעמוד במקום ולהיות מונעים מתוך פחד משינוי מטלטל. שינויים הכרחיים בנתיב להגשמה עצמית, דרכם אנו למדים מה מדוייק עבורינו ומה פחות.

מזל תאומים

בניגוד לשור, מזל תאומים ניחן בגמישות רבה ובעל צורך תמידי בשינויים. כבר מילדות התאומים "אוסף" תכונות שליליות, כגון אי יכולת להתמיד, חוסר סבלנות והפרעת קשב וריכוז. האמת היא שעבור התאומים אין זה נכון לעסוק אך ורק בדבר אחד לאורך זמן. הוא אשף בעשייה בו זמנית, ועל כן "הג'אגלינג" בין מספר עבודות מדויק עבורו. באופן זה הוא נשאר בתנועה, אינו מתמסר בטוטאליות לתחום אחד ומתפתח במספר נתיבים בו זמנית. כאשר התאומים נמצא בחוסר איזון הוא עובר מעבודה לעבודה ללא יכולת ממשית לייצר קרקע יציבה בחייו. אין ספק שהתאומים מוכרח ללמוד מעט מן השור לגבי התמדה ויציבות, לא על מנת לדלל את תחומי העניין שלו, אלא כדי ללמוד כיצד לארגן את עצמו בצורה יעילה.

מזל סרטן

סרטן מוכרח להרגיש בבית בכל מקום בו הוא נמצא, קל וחומר במקום העבודה. אם הוא לא נקשר לחבריו לעבודה הוא יתכנס בתוך עצמו ויחוש ביישנות ודחייה. מזל סרטן חייב ללמוד לצאת מתוך השריון גם כשלא נוצר קשר מיידי עם שותפיו. כמו כן, הביישנות הכרונית עלולה לשתק אותו ולמנוע ממנו לבקש מהממונים עליו להתאים את תנאי העבודה, השכר ומעמדו במסגרת בה עובד. מזל סרטן מצליח להתחבר לאסרטיביות בתוכו דרך רגש השייכות אשר נותן לו כוח להציב לעצמו מטרות בדרך להגשמת החזון שלו.

מזל אריה

אריה נמצא בתחושה טבעית שמקומו הראוי הוא כס המנכ"ל. אין ספק שאישיותו הכריזמתית הכובשת ויכולת הניהול שלו מביאות אותו לא פעם לתפקיד הנכסף. בשל תחושת הביטחון החזקה של האריה הוא עלול לחוש שאין זה מכבודו לתפוס תפקיד שהוא פחות מהבוס. האריה צריך לעבוד בעבודה שתאפשר לו להיות יצירתי ולבטא את כשרון הניהול שלו גם כאשר אין הוא הבוס, דבר שיגרום לו לחוש מוערך וידרבן אותו להמשיך ולטפס בסולם ההצלחה.

מזל בתולה

בתולה חרוץ כמו הנמלה. אין מדוייק ממנו, דבר הבא לידי ביטוי בירידה דקדקנית לפרטים וביכולת אנליטית מצויינת. עקב אכילס של הבתולה נמצא בתכונת הפרפקציוניזם המביאה אותו למצבי לחץ ועומס. הבתולה רוצה להיות התלמיד המצטיין בבית ספר, הוא שוקד וחורש על מנת להוציא את הציון הטוב ביותר, כך גם במקום עבודתו. אין הוא עושה זאת לשם התחרות אלא לשם ההצטיינות בעיני עצמו ובעיני הבוס שלו. הבתולה צריך ללמוד לשחרר את הרסן העצמי ולאפשר לעצמו לטעות בדרך להגשמת החזון האישי שלו. באופן זה הוא יצליח להקל על עצמו ואפילו להנות מהדרך.

מזל מאזניים

קל מאוד להסתדר עם מאזניים: הוא חביב, מנומס, נעים הליכות וטבעי עבורו לשתף פעולה עם אחרים. יותר מכך, הוא ניזון מיחסי הדדיות ועבודה בצוות. למאזניים קשה להפגין אסרטיביות, לעמוד על שלו ולהביע דעה המנוגדת לאחר. חשוב לו כל כך לשמור על הרמוניה עד כדי ביטול עצמי. שוק העבודה מחייב את המאזניים לשנס מתניים ולהתבלט בעמדתו, גם כאשר תהיה על חשבון הפרת ההרמוניה. עדיף לשבור את ההרמוניה המזוייפת על מנת להגיע להבנה ממקום אמיתי וכנה.

מזל עקרב

עקרב הוא טוטאלי ונוטה להתמכר לעבודה בקלות. הוא מחובר לרצון שלו ומסמן בנחרצות את המטרה אליה שואף להגיע. העקרב הוא פסיכולוג מטבעו, הוא יודע מה לומר למי ומתי. הוא בעל אבחנה דקה בנוגע ליחסים ויש לו את הידע כיצד לנצל זאת לטובת קידום. העקרב צריך להשמר מהתמכרות אובססיבית לקריירה ולא לשכוח את חבריו לדרך – זאת יעשה באמצעות הקשבה ומתן עצה טובה.

מזל קשת

קשת חייב מרחב, חופש ותנועה בעבודה. הקשת מתעורר לחיים בנסיעותיו לחו"ל לכן אין זה מפתיע שרבים מבני מזל קשת הם דיילים. כל הקשתים, גם אלו שאינם מתרגשים משדה התעופה, ירגישו צורך בגיוון בתוך שיגרת העבודה. אם הקשת אינו מוצא אתגר ודינמיות בתוך השגרה שלו, הוא יחווה קושי להתמיד במקום או בתחום עבודה אחד. לכן עליו ליצור לעצמו סביבת עבודה שתענה על הקריטריונים האלו.

מזל גדי

גדי הוא קרייריסט במהותו. כבר מגיל צעיר הוא מסמן לו מטרה להיות בעל משאבים וסטטוס – ולכשישיגם יגיע לנחלה. הגדי עובד קשה מאוד על מנת להגשים ולממש את החזון שלו, ובקלות הוא יכול לשכוח ליהנות מהדרך. ההגשמה של הגדי קשורה בשילוב מאוזן בין משפחה לקריירה. אם רק אחד מהשניים מקבל מקום של כבוד בחייו, זה יתסכל אותו וירחיק אותו מההגשמה העצמית.

מזל דלי

העבודה האידאלית עבור דלי היא עבודה בארגון בעל אידיאולוגיה שמטרתו שיפור פני החברה שלנו, כמו גרינפיס, עמותות ללא רווח למיניהן, פרוייקטים חברתיים וכו'. הטיפוס השני של הדלי יעדיף עבודה בהיי-טק, תכנון פטנטים או כל עבודה בה הוא נעזר בגאונות המחשבתית שלו כדי ליצור משהו חדש יש מאין. ההמצאות הגדולות ביותר קשורות לארכיטיפ הדליי בעל המחשבה המקורית. הדלי צריך לזכור שאמנם שיפור פני החברה או הפלנטה חשובים לאין ערוך, אך טיפוח יחסיו עם אהוביו הקרובים חשוב לא פחות.

מזל דגים

דגים הוא מזל רוחני ועל כן בעל נטייה "לעופף" ולהתנתק מהדרישות הסיזיפיות של המציאות. דגים הוא לא הטיפוס שיעבוד בסביבת עבודה נוקשה או תחרותית. הוא יצירתי, רגיש ביותר וזקוק לגמישות מבחינת שעות עבודה ואופי התפקיד אותו הוא מתבקש לעשות. הקושי של הדגים הוא לעמוד בלחץ זמנים, מחנק העלול להביא אותו לסגת לשינה מרובה או חלימה בהקיץ, מצב אליו הוא נמשך בקלות בשל הנטייה שלו להיסגר בעולמו שלו. על הדגים ללמוד לאזן בין עולמו הפנימי והיצירתי לבין דרישות המציאות החיצונית על מנת שיוכל לפרנס את עצמו בכבוד.

המאמר הופיע באתר מאקו.

אהבתם? שתפו את הפוסט

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

זוגיות

החסמים בדרך למימוש זוגיות

אנחנו חיים בעידן שבו האנרגיה הנשית והגברית מתנגשות זו בזו, לעתים מבטלות אחת את השנייה, מה שיוצר מצב מורכב מאוד מבחינת מערכות יחסים. העידן המדובר,

קרא עוד »
פוסט על איך לממש את החזון שלנו
בריאת מציאות

למה הדבר שאנחנו הכי רוצים מתרחק מאתנו?

״מדוע אנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים?״, זוהי אחת השאלות הכי מעניינות שאדם יכול לשאול את עצמו בגלל שהחקירה שלה יכולה להוביל לאינספור גילויים ורבדים של העצמי; הן במישור הנפשי והן במישור הרוחני. להלן 8 מכשולים עיקריים שעלולים להרחיק אותנו מהגשמה:

קרא עוד »
מגזין חיים אחרים

סיכול ממוקד

יש כאלה שיודעים להוציא מהכוח אל הפועל. על פי רוב הם לא אנחנו. אנחנו מאוד רוצים, אנחנו שופעים רעיונות כרימון, יש המון דברים שאנחנו רוצים לעשות, אבל לא. ויש לנו תירוצים משכנעים מאוד (אותנו) וגם סיבות נסתרות מהעין לכך שאנחנו לא מממשים את הרעיונות, החלומות, הרצונות שלנו

קרא עוד »
סגירת תפריט