ונוס ברטרו 2018: יחסים תחת מבחן

ונוס ברטרו במזל עקרב מאזניים 6.10-16.11

אחרי שמרס סיים את נסיגתו בסוף אוגוסט, ונוס מצטרפת לשורת הנסיגות ומוסיפה אש למדורה. התחושה הראשונית היא שאין רגע דל; בבית, בעבודה, ביחסים, זרמים תת קרקעיים מפעילים אותנו מבלי ידיעתנו ודוחפים לשינוי.

ונוס אחראית על תחום היחסים, בעיקר היחסים הרומנטיים, כמו גם על היחס שלנו לכסף, להנאות ובאופן כללי לחווית העונג שלנו בחיים.

במפת הלידה היא מספרת מה מביא לנו סיפוק בחיים בכל הרבדים; את סגנון האנשים שאנחנו אוהבים לקרב אלינו, את הטעמים שהחיך שלנו אוהב, ואת הצבעים שאנו נבחר כדי לקשט בהם את ביתנו.

אולם מעבר לתפיסה החושית ונוס מדברת על אלמנט קריטי בתוך האישיות שלנו והוא דימוי עצמי. בחוכמתה היא מסבירה לנו, שדימוי וערך עצמי קשורים באופן ישיר להתנהלות שלנו בתוך יחסים אינטימיים. המשוואה פשוטה להבנה: ערך עצמי נמוך יקשה עלי להיות ביחסים אינטימיים מספקים, בעוד שערך עצמי גבוה ייתן לי את הכלים כדי לבסס את עצמי בקשר אינטימי, עם כל מה שכרוך בכך.

ואולם, אין זה אומר שבעלי ערך עצמי נמוך לא יזכו באהבה, אלא שדרך המקום הכואב הזה, אותו פצע שנוצר בילדותם ומתגלה שוב, הם יבקשו את הריפוי בנוכחות האחר.

וכאן המודעות נכנסת לתוקף; עירנות למקומות הכואבים בתוכנו, אלו שלא קיבלו מענה מעולם, כעת צפים על פני השטח ומכריחים אותנו להיחשף אל מול האחרוזו מהות נסיגת ונוס, על אחת כמה וכמה כאשר היא נמצאת במזל עקרבהמזל שאחראי על התפתחות באמצעות משברים; כל מה שלא נגענו בו ועדיין מפעיל אותנו במערכות יחסים – מבקש עכשיו תשומת לב יתרה.

האשליה שלרוב נוצרת בנסיגות היא שהכול היה בסדר עד כה ופתאום בבת אחת מתפוצץ. במציאות, מדובר במתחים לא מדוברים ולרוב בלתי מודעים, או כאלה שאנו מודעים אליהם אבל התעלמנו מהם זמן רב מדי. ונוס ברטרו מציפה את הכאבים הללו שקשורים לאהבה וערך עצמי, משום שסדק ביחס שלנו לעצמנו בהכרח יביא לסדק ביחס לאחר.

זוגות רבים נפרדים בתקופה הזו משום שהם אינם מסוגלים להכיל את הכאב שמביא העיסוק בפצעים הרגשיים. זוגות אחרים מסיימים קשר שהיה צריך להסתיים מזמן אבל לא היה להם אומץ לשחרר מתוך הפחד להיות לבד או להתמודד עם הלא-מוכר. עבור אחרים זו יכולה להיות תקופה של מפגשים מפתיעים מן העבר במטרה לפתור את כל מה שלא נפתר בזמנו.

ונוס ברטרו יכולה להביא גם מפגשים רומנטים חדשים ומפתיעים; אנשים מדווחים לא פעם על היכרויות דרמטיות תחת ההשפעה הזו משום שאנרגיית המגנוט חזקה מן הרגיל. אולם בתום הנסיגה הם עלולים לגלות שהאנרגיה הזו חלפה, אז הם יצטרכו לבחור שוב האם להעמיק בקשר או לשחרר ולהמשיך הלאה להתנסות הבאה.   

ונוס רוצה להאיר את כל אותם מקומות חבויים שאנו נמנעים מלגעת בהם. ישנו פחד מהותי שהכאב ייפתח כמו סכר ויציף אותנו. לכן, אם אנחנו מאמינים למשל שלא מגיע לנו לחיות בשפעהחוסר שאנו חווים יורגש באופן שיהיה לנו קשה להתעלם ממנו. על מנת לפתור את המצוקה נהיה מוכרחים לחשוף את אותן אמונות מגבילות שמונעות מאיתנו לחיות ברווחה.

אם אנחנו מורגלים בצמצום עצמי, אנו נרגיש את החסך (רגשיחומרי), אבל לא תמיד נספר לעצמנו שהפנימיות שלנו אחראית לכך, לרוב נמצא את האשמים בעולם החיצוני. אולם אם נבחר להתבונן פנימה, תהליך חיובי וחדש יתחיל לפעום בתוכנו, ודי במהרה נמצא את עצמנו במציאות חדשה שהולמת את צרכינו הרבה יותר.

אם מקוננת בנו למשל האמונה שאהבה מביאה כאב, או שלא ניתן לסמוך על אף אחד, נמגנט בתקופה זו חוויות שיאשרו את האמונות הללו. זו תהיה מעין נקודת בחינה שבה נוכל לבחור לאשר את מערכת האמונות הנוכחית או להטיל בה ספק. התהליך לרוב מתחיל בסקרנות ובשאלת שאלות: ״מדוע אני ממגנט מציאויות חיים כאלו?״, או ״מדוע אני לא מצליחה לבסס מערכת יחסים אינטימית?״. הסקרנות בכוחה להוביל אותנו למקומות של ריפוי מהר יותר מכפי שחשבנו שאפשרי

במערכות יחסים ארוכות טווח מתעורר רצון להתעלות מעל המוכר והשגרתי ולגלות צדדים חדשים בתוך הקשר. לא מדובר בחיפוש אחר ריגושים אלא בצורך אמיתי לגלות משהו פנימי; סוד שיכול להתגלות רק בתוך היחסים, בטווח הזה שבין לבין.

ונוס מספרת שזוגיות היא יישות בפני עצמה ויש להתייחס אליה בהתאם. כל צד בקשר מחויב לשפר את עצמו ללא הרף ולדאוג שהוא לא מחבל בקשר. הכוונה שכל אחד מבני הזוג צריך לקחת אחריות על הפצעים שלו מבלי להשליכם על האחר. יחד עם זאת, כל אחד נדרש לתקשר את הכאבים שלו ולהיחשף על מנת להעמיק את האינטימיות והאכפתיות אחד לשני.

כאן ונוס מגלה לנו את השקר הגדול של הזוגיות והוא הרצון לשמור על הרמוניה בקשר בכל מחיר. אהבה רוחנית כרוכה גם במשברים ובכאבים, בחשיפה של המקומות הכי עדינים ופגיעים בתוכנו, וככל שנסרב להיות שם, כך נמשיך לחפש אחר בן הזוג המושלם שייתן לנו מענה עבור כל צרכינו.

נקרא לזה ״רשימת מכולת״, נשכנע את עצמנו שאנו ראויים, אבל המציאות מראה שהזמן עובר והמיועד אינו מגיעאו שהיא אכן מגיעה, כמו מתוך אריזת הפתעה עם כל הנקודות ברשימה לזכותה, אבל לא נוצרת היקשרות או התאהבות. מדוע? משום שחיפשנו חיבור מהמקום הלא נכון, מהמקום החיצוני של החיים ולא מתוך הפנימיות שלנו

התנועה הזו של חיפוש אחר המושלם היא מנגנון הגנה שעושה כל שביכולתו להימנע מכאב וכמו אומר: ״אם אמצא את המושלם/מושלמת לא יכאב לי יותר״. זו יכולה להיות אמונה לא מודעת שמפעילה רווקים ורווקות רבים בחיפוש הקדחתני אחר אהבה.

ובקווים האלה בדיוק מתנוסס הוויכוח התמידי בין מזל עקרב למזל מאזניים: בשביל לזכות באהבה צריך לאפשר גם לחלקים הלא נעימים לצוף על פני השטח, טוען העקרב. אם יהיה שם מישהו שיסכים לקבל אותם ואותי כפי שאניאז זה סימן שיש על מה לעבוד. עד אז, מדובר בגישוש, בהתאהבות, בפלרטוט ותו לא. מאזניים מצידו, מביא את הנכונות לראות את היפה באחר כי אחרת לא תתקיים המשיכה הראשונית. ביחד, הם רוצים לייצר את הזוגיות האולטימטיבית עבור כל אחד ואחת.

המשברים הזוגיים שעולים בתקופה הזו הם הזדמנויות לפתוח ולעבוד על כל אותם חלקים חשוכים שגררו אותנו לאינסוף עימותים. ההסכמה לראות את האחר על כאביו, היא הצעד הראשון בכל משבר. צריך צד אחד לפחות שמסכים לוותר יותר מהאחר, ולסגת מעמדותיו למרות שהן בוערות בו.

המטרה היא להפסיק לפעול ממקום של הישרדות, משום שזו התחושה שעולה בעימות – ״או שאני מגן על עמדתי או שאני מת״, ובמקום זאת להרשות לעצמנו להיות פגיעים מול האחר. לפעמים זה אומר למות מולו, אמנם אז תהיה גם לידה מחדש שתביא שוב לאיזון. בשביל שזה יקרה הקשר מוכרח להיות במקום של אמון וביטחון מספק על מנת לעבור שבני הזוג יעברו ממצב של הגנה לחשיפה, מקשיחות לפגיעות וכן הלאה.

כשאנחנו מסכימים להשתנות מול בן הזוג, הוא משתנה אוטומטית. אם זה לא עובד עובד כך, כנראה שמדובר בזוגיות שההתפתחות בה נעצרה, אז שווה ליצור משבר כדי לטלטל את המערכת הקיימת שאינה מתפקדת כראוי. ונוס לא תוותר לנו ותלחץ על כל מה שהודחק. אם נעזר באנרגיה הזו לטובת מודעות נמצא שהתקופה הזו הופכת לקרש קפיצה משמעותי בתפיסה שלנו את המציאות הזוגית, מה שישפיע על כל הרבדים האחרים בחיינו.     

אם גם אתם מרגישים שונוס ברטרו מאתגרת את היחסים הזוגיים שלכם כרגע יותר מתמיד, זה רק אומר שקפיצת מודעות משמעותית לפניכם. אם אתם זקוקים לתמיכה בתקופה זו מוזמנים לקרוא על ייעוץ זוגי.

אהבתם? שתפו את הפוסט

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

זוגיות

החסמים בדרך למימוש זוגיות

אנחנו חיים בעידן שבו האנרגיה הנשית והגברית מתנגשות זו בזו, לעתים מבטלות אחת את השנייה, מה שיוצר מצב מורכב מאוד מבחינת מערכות יחסים. העידן המדובר,

קרא עוד »
פוסט על איך לממש את החזון שלנו
בריאת מציאות

למה הדבר שאנחנו הכי רוצים מתרחק מאתנו?

״מדוע אנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים?״, זוהי אחת השאלות הכי מעניינות שאדם יכול לשאול את עצמו בגלל שהחקירה שלה יכולה להוביל לאינספור גילויים ורבדים של העצמי; הן במישור הנפשי והן במישור הרוחני. להלן 8 מכשולים עיקריים שעלולים להרחיק אותנו מהגשמה:

קרא עוד »
מגזין חיים אחרים

סיכול ממוקד

יש כאלה שיודעים להוציא מהכוח אל הפועל. על פי רוב הם לא אנחנו. אנחנו מאוד רוצים, אנחנו שופעים רעיונות כרימון, יש המון דברים שאנחנו רוצים לעשות, אבל לא. ויש לנו תירוצים משכנעים מאוד (אותנו) וגם סיבות נסתרות מהעין לכך שאנחנו לא מממשים את הרעיונות, החלומות, הרצונות שלנו

קרא עוד »
סגירת תפריט