על כף המאזניים

האורח השלישי של המדור, שהתרחב בינתיים, הוא תומר קורון מפרדס חנה. שאלתו לקלפים היא מה מעכב בעדו מלחיות בגדול יותר ממה שהוא חי כיום

תומר קורון, 38, מזל טלה, הוא מורה דרך לתקשורת רומנטית אותנטית, מקרבת ואינטימית בין נשים לגברים בחיזור, בדייטינג, במיניות ובזוגיות. הוא חי בפרדס חנה עם בת זוגו, עובד על כמה פרויקטים מצליחים בו בזמן וחולם על הקמת אוניברסיטה רומנטית למדעי היחסים.

היכרות

הכרת תודה. "אני מודה על הזוגיות שלי, על האהבה שיש לי בחיים ועל היחסים שלנו – שהם בריאים, מרגשים ומפתחים. אני מכיר תודה על הבית שלי בפרדס חנה; זוהי הפעם הראשונה שבה אני מרגיש שהגעתי הביתה. אני מודה גם לתלמידים שלי, שמגיעים לסדנאות ולהרצאות, ולצוות שעוזר לי בהפקות".

שינוי שעברתי באחרונה. "עברתי שינוי פנימי הקשור ברוגע ובשלווה. אני מרגיש הרבה יותר רגוע ושלו, ללא תלות בהתרחשויות חיצוניות. אני מרגיש את השיפור בהתנהלות שלי מול אתגרים שונים שקשורים בבריאות ובכסף. פעם הייתי לחוץ ומודאג, והיום אני מרגיש סוג של אדישות בריאה שקשורה בביטחון קיומי-רגשי".

טבעי עבורי. "ללמוד וללמד, לכתוב, לאהוב, לתקשר".

מאתגר עבורי. "להאציל סמכויות, לסמוך, לנהל, לעבוד על כמה פרויקטים בו בזמן ולהביא אותם לכדי סיום, לקבל דברים שהם פחות ממושלמים".

החלום שלי. "שתקום אוניברסיטה רומנטית שמרכזת את מגוון המקצועות שכל אדם חייב לדעת כדי להיות מאסטר בזוגיות. יהיו בה מורים ומדריכים שיעבירו קורסים במסלול לתואר ראשון במדעי היחסים".

דבר קטן שמסב לי אושר. "כשבת הזוג שלי צוחקת בקול רם".

דבר גדול שמסב לי אושר. "להרגיש שייך לתנועה הגדולה שמתרחבת עכשיו בארץ ובעולם, העוסקת בריפוי ובשלום בין המינים".

שאלה לקלפים

"אני רוצה לשאול לגבי הבריאות שלי. באחרונה אני מרגיש שמערכת החיסון שלי חלשה מאוד. אני רוצה לדעת אם אני הולך למקום של הבראה והתחזקות אנרגטית או של מחלה".

נדב: "שאלות על בריאות בעייתיות מעט. איני נוהג לשים הרבה אחריות על הקלפים, מה גם שאיני רופא. מה שכן, אפשר לבדוק מהי הסיבה הרגשית לתחושה שלך של חוסר אנרגיה".

תומר: "כן, אני מתעניין ברמה הפנימית. אז השאלה שלי לקלפים היא: מה מעכב בעדי מלגדול? מלחיות יותר בגדול ממה שאני חי היום, גם ברמה הרגשית וגם ברמה החיצונית, שקשורה בקריירה ובפרנסה?".

פתיחה ופרישה

משמאל לימין. המאהב, התלוי והקיסרית.

קלפים נוספים. הצדק, הכוכב והכוח.

נדב: "הכיוון הכללי של הפתיחה מדבר על מערכת היחסים שלך. אתה מרגיש שאתה עושה הקרבה מסוימת בקשר או חווה סוג של עומס?".

תומר: "אני משקיע הרבה בעבודות הבית כדי שיהיה לנו נעים. זוהי בחירה מודעת, אבל אני מנתב לשם משאבים רבים על חשבון הקריירה וההתפתחות שלי. אנחנו עושים את זה ביחד, מה שתורם להרמוניה, אבל יכול להיות שהייתי רוצה להשקיע בזה פחות. זוהי חוויה אמביוולנטית".

תשובת הקלפים

אתה דורש מעצמך הרבה במקום הזוגי ורוצה להשיג מושלמות ודיוק. יש בך צד בוגר וחכם שמתבטא באנרגיה מנטלית חזקה. עיגנת את מקומך בעולם בזכות ידע יקר ערך שאספת, וחשוב לך ליישם אותו במערכת היחסים. ואולם, כשאותו חלק בך יוצא מאיזון אתה משלם מחיר של עומס רגשי, ומשם הצורך לסגת אל העולם הפנימי שלך, לסוג של מפלט רגשי שישקיט את הרעש הפנימי. תחושת העייפות היא הדרך לומר לך שאתה זקוק למנוחה מהרדיפה אחר המושלם. יש כאן בקשה לאפשר קלילות ופשטות במרחב הזוגי, לשים פחות דגש על מאמץ והשתדלות ויותר על נוכחות בהוויה.

קלף הכוכב מוביל את תהליך השינוי ומדבר על מציאת מקומך, הבית הנפשי והרוחני שלך, אבל ממקום של שחרור, של חיבור לשורש ראשוני ילדי ותמים, שממנו יש לעשות את המיזוג עם הצד האבהי, הבוגר והמנחה. אתה רוצה לחבר את שני המקומות האלה והקלפים אומרים שזה אפשרי. הקלף מראה דמות נשית, מה שמרמז שהצד הילדי שלך מושלך על בת זוגך. כך נוצר משחק תפקידים ביניכם – אתה לוקח את התפקיד האחראי והיא את תפקיד הנפש החופשייה וחסרת העכבות.

קלף הכוכב מייצג דמות נשית המחוברת לטבע, לקוסמוס ולתמימות ומסמלת פריון וזרימה טבעית. רואים אותה שופכת שני דליי מים ומזינה את הסביבה. מהדלי השמאלי נשפכים מים בצבע צהוב, המסמלים את התודעה הגבוהה של היקום. מהדלי השני נשפכים מים בצבע כחול עמוק ומשקים אדמה אדומה. מים אלו מייצגים אינסטינקטיביות או מיניות מקודשת.

קלף הצדק, לעומת זאת, מספר על הארכיטיפ האימהי בחייך ומסמל אנרגיה ההפוכה לקלף הכוכב – דמות נשית העומדת על המשמר, בוחנת, שוקלת אפשרויות על המאזניים וחותרת לשלמות. זוהי אנרגיה תובענית מאוד שעלולה להיות מסרסת.

הדמות בקלף הצדק מונעת מהפחד לטעות. היא מסמלת את האיזון המושלם בין שמים לארץ וחותכת את כל מה שמפריע מלהתקדם בעולם החומר והרוח. כדי לבצע את תפקידה נאמנה היא אינה מבזבזת זמן על הנאות מיותרות ומקדישה את הווייתה להתמקדות במטרה נעלה – גילוי עצמי. הקלף מרמז שהדרישה שלך למושלמות עלולה לפגוע בנושא השאלה ובאופן כללי בדרכך למימוש עצמי. 

 שאלה נוספת לקלפים

שני הקלפים האלה, הכוכב והצדק, מייצגים קונפליקט בין שתי דמויות נשיות הקיימות בתוכך. נשאל את הקלפים כיצד אפשר לאזן בין שתי הדמויות האלה.

פרישה

קלף הכוח.

תשובת הקלפים

ההמלצה היא לא לתת תשומת לב יתרה למה שנכון או לא נכון, אלא להתחבר למקום תשוקתי, חייתי, אינסטינקטיבי, יצרי ויצירתי. הקלף נקרא "הכוח", מה שמתחבר גם לפן הפיזי. יש בך עוצמה פנימית שרוצה להתבטא, והיא נמצאת בצ'אקרות הראשונות שקשורות ביצירתיות. זהו כוח זמין שאתה יכול להשתמש בו.

תומר: "אני מרגיש שהוא רדום".

נדב: "נכון, אבל אם תוותר על הניסיון לשקול על המאזניים כל פעולה ופעולה, תרגיש שהכוח חוזר אליך. במקום להיות בן זוג מושלם תהיה בן זוג כובש. הצד הזה קיים בך, אבל הכוח שלו נלקח ממנו. עצם זה שאתה מרגיש חולשה מרמז על עודף אנרגיה שהולך למקומות לא נכונים".

תומר: "נכון, אבל איך אני יכול לסמוך על הכוח הזה שהוא יוביל אותי למקום הנכון? איך אדע בוודאות שאם אשחרר שליטה שאר הדברים יסתדרו? אני חושש שאם אקדיש זמן ניכר ליצירתיות ולחדשנות ואעשה יותר מה שבא לי, משק הבית לא יתפקד. אני אחראי למלא את החסר. תמיד הייתי דקדקן ואני שם לב לכול".

נדב: "בפסיכולוגיה זה נקרא 'חשיבה טוטלית'. אתה בעצם אומר: 'אני יכול להיות או זה או זה; או אחראי ומדויק או משוחרר ויצירתי'. כשאנחנו חווים קונפליקט בנפש, באופן אינסטינקטיבי כדי להשיב את ההרמוניה, אנו בוחרים בקוטב אחד ומזניחים את האחר, מה שמביא אותנו לתסכול ולחוסר סיפוק. אפשר לבחור בנתיב של גם וגם; להיות אחראי ומדויק ובו בזמן להצליח לשחרר כשצריך וליהנות מהזרימה הטבעית של הדברים. מבחינתך, אם תוריד את הרגל מהגז הרכב לא ייסע, אבל האפשרות המאוזנת יותר היא להוריד הילוך ולהתאים את המהירות לצרכים הפנימיים. הקלפים מכוונים אותך ממקום של קונפליקט ואיבוד כוח חזרה לאנרגיה הילדית. משם ייתכן שתיקח את תפקיד האחראי מתוך איזון ופחות מתוך הכרח הישרדותי. כשתמצא את דרך האמצע בתוכך, תפנה מקום גם לבת זוגך להתאזן מולך. כל עוד אתה במצב קיצון אינך משאיר לה אפשרות לבוא לקראתך".

תומר: "מדויק לגמרי, מתחבר. ברור לי שזה קשור גם בנפש, שאינה ממש שמחה והכול כבד. אני לא מספיק עושה מה שאני הכי רוצה לעשות".

נדב: "מזל טלה מדבר על לעשות בכל יום מה שבא לך, להתחבר לרצונות ולתשוקות, על היכולת לכבוש ולהצליח בעזרת יצר תחרותי, מה שנותן לך הרבה פלפל בחיים. בד בבד, חשוב לך לאזן בין גוף לנפש, לחיות נכון, לעשות דברים שמתאימים לקצב האישי שלך. שגרת היום חשובה לך אבל לא במידה שלוקחת אותך מהרצון הפנימי לחיות בכל יום מחדש, להתחבר לתשוקה של החיים ולכבוש עוד יעדים".

תומר: "תודה, הפתיחה עשתה לי סדר פנימי".

המדור פורסם במגזין ״חיים אחרים״, גיליון אפריל 2018.

אהבתם? שתפו את הפוסט

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

זוגיות

החסמים בדרך למימוש זוגיות

אנחנו חיים בעידן שבו האנרגיה הנשית והגברית מתנגשות זו בזו, לעתים מבטלות אחת את השנייה, מה שיוצר מצב מורכב מאוד מבחינת מערכות יחסים. העידן המדובר,

קרא עוד »
פוסט על איך לממש את החזון שלנו
בריאת מציאות

למה הדבר שאנחנו הכי רוצים מתרחק מאתנו?

״מדוע אנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים?״, זוהי אחת השאלות הכי מעניינות שאדם יכול לשאול את עצמו בגלל שהחקירה שלה יכולה להוביל לאינספור גילויים ורבדים של העצמי; הן במישור הנפשי והן במישור הרוחני. להלן 8 מכשולים עיקריים שעלולים להרחיק אותנו מהגשמה:

קרא עוד »
מגזין חיים אחרים

סיכול ממוקד

יש כאלה שיודעים להוציא מהכוח אל הפועל. על פי רוב הם לא אנחנו. אנחנו מאוד רוצים, אנחנו שופעים רעיונות כרימון, יש המון דברים שאנחנו רוצים לעשות, אבל לא. ויש לנו תירוצים משכנעים מאוד (אותנו) וגם סיבות נסתרות מהעין לכך שאנחנו לא מממשים את הרעיונות, החלומות, הרצונות שלנו

קרא עוד »
סגירת תפריט