חופש טוטאלי בזוגיות

״אני לא מבקש ממך דבר, תמשיכי לחקור את החופש שלך ואני אחקור את שלי. אם נפגש באמצע הדרך ונתאהב – הרווחנו!״

תארו לכם מה היה קורה אם בני הזוג שאתם פוגשים היו מתחילים את ההיכרות המשותפת במשפט שכזה. מה הייתם מרגישים? בכנות- האם לא הייתם עוזבים הכל וקובעים תור לרבנות באותו רגע?  מהי הסיבה לדעתכם שאנו לא שומעים משפט דומה לעתים קרובות, או לחלופין מדוע אנו לא משמיעים אותו בעצמנו?

אני חושב שהסיבה מקורה בפחד להיפגע. מה יקרה אם באמת נאפשר לאחר חופש טוטאלי לחקור את מי שהוא בנוכחותנו? התשובה פשוטה ומדאיגה כאחד: בן הזוג יכול פשוט ללכת מאיתנו. כחלק מבדיקת האותנטיות שלו הוא עלול לבחור בני זוג אחרים ואנו ננטש לבדידותנו. אנו לא מוכנים לקחת את הסיכון, על כן מתחילים, בשלבים מוקדמים מאוד של הקשר, להציב גבולות – באופן מודע או שלאו.

אני מודה ומתוודה שטרם פיצחתי את הנוסחה האישית שלי לאיזון נכון של ביחד ולבד, אבל אני ממשיך לנסות, ואני לא מתכוון לוותר. בתוך תוכי ישנה ידיעה כי הקצב המדויק יכול להתקיים רק מתוך התאהבות ורצון להכיר את האחר. כאשר הרצון אינו מתעורר שום אקט חיצוני ושכלי לא יכול לרפד את חרדת הנטישה, לא שלנו ולא של בני זוגנו.

לא פעם אני שואל בקליניקה -״ מה הפחד הכי גדול שלך במפגש עם בני זוג?״ והתשובה שאני מקבל היא – ״הפחד מפרידה״. אנשים רגישים מעדיפים לעיתים להימנע מהכרויות, רק בשביל לא להתמודד עם רגע הפרידה, גם כאשר הם אלה שיוזמים אותה. הפחד לדחות את האחר לא פחות חזק מהפחד להידחות על ידו, לפעמים אף חזק יותר, במיוחד אם יש לנו נטייה לקחת אחריות על רגשותיהם של אחרים.

בירור מעמיק יותר מגלה כי זהו אינו הפחד מפרידה אשר מפעיל אותנו כמו הפחד שמקדים לו – הפחד להיקשר. מה יקרה אם נקשר לאחר? נחווה חולשה, פגיעות וחוסר אונים, אז הפרידה תהיה באמת מכאיבה. כאן עולה שאלה מהותית – האם היקשרות הינה אהבה? האם ניתן להתאהב באחר מבלי לנסות לצמצם את החופש שלו, להגבילו ולגרום לו לחוש אשמה על מי שהוא? כולנו שואפים לכך אך מסתבכים מאוד בדרך, מוצאים את עצמנו נקשרים ואוחזים חזק, העיקר שלא ילכו מאיתנו. מעניין שאנו בוחרים לקדש את הרגעים בהם נפגענו במקום את הרגעים בהם קמנו ויצאנו להרפתקה חדשה. אני מאמין שאם נסמוך על היכולת שלנו להכיל את כאב הפגיעה – נוכל לסמוך על היכולת שלנו גם להתאהב מבלי לכבול את האחר ואת עצמנו.

אהבתם? שתפו את הפוסט

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

זוגיות

החסמים בדרך למימוש זוגיות

אנחנו חיים בעידן שבו האנרגיה הנשית והגברית מתנגשות זו בזו, לעתים מבטלות אחת את השנייה, מה שיוצר מצב מורכב מאוד מבחינת מערכות יחסים. העידן המדובר,

קרא עוד »
פוסט על איך לממש את החזון שלנו
בריאת מציאות

למה הדבר שאנחנו הכי רוצים מתרחק מאתנו?

״מדוע אנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים?״, זוהי אחת השאלות הכי מעניינות שאדם יכול לשאול את עצמו בגלל שהחקירה שלה יכולה להוביל לאינספור גילויים ורבדים של העצמי; הן במישור הנפשי והן במישור הרוחני. להלן 8 מכשולים עיקריים שעלולים להרחיק אותנו מהגשמה:

קרא עוד »
מגזין חיים אחרים

סיכול ממוקד

יש כאלה שיודעים להוציא מהכוח אל הפועל. על פי רוב הם לא אנחנו. אנחנו מאוד רוצים, אנחנו שופעים רעיונות כרימון, יש המון דברים שאנחנו רוצים לעשות, אבל לא. ויש לנו תירוצים משכנעים מאוד (אותנו) וגם סיבות נסתרות מהעין לכך שאנחנו לא מממשים את הרעיונות, החלומות, הרצונות שלנו

קרא עוד »
סגירת תפריט