נתינה היא פעולה מתעתעת

אני מגלה בתוך הסשנים וגם מתוך חוויותי האישיות, שלעיתים קל יותר לתת לאחרים מאשר לעצמנו. קל לו לטיפוס הרגיש להירתם לעזרת אחרים, להתגייס בשעות משבר ולהיות בנוכחות מלאה, גם אם אין זה נוח עבורו. ואולם, כשאנו מדברים על הגשמה עצמית, יציאה לאור וחלוקת המתנות איתם הוא בא לעולם, עולה תחושה של תקיעות ומחנק.

יש לנו שקים בלתי נדלים של תובנות וניסיון, אנו ניחנים בזווית ראייה ייחודית, ובכל זאת – אנו בוחרים להצניע ולהסתיר. לא פעם אני אומר לאדם שעומד מולי במפגש: ״אם יש לך 100 ש״ח והייתי מבקש ממך 50 ש״ח היית נותן לי בלי לחשוב פעמיים, אבל אם הייתי מבקש את העזרה המקצועית שלך היית מתקמצן עלי״. המשפט הזה תמיד מעלה חיוך מובך על פניו.

קל לנו למדוד כסף, אבל קשה לנו למדוד ערך עצמי פנימי. אם היינו מעריכים את עצמנו כמשאב מדיד סביר שהיינו חשים עשירים כקורח. בתקופה של חוסר בהירות מקצועית, אני תמיד שואל: ״מה גורם לך סיפוק אמיתי? מה נותן לך תחושה של ערך מוסף״?

אם תשאלו את עצמכם את השאלה שוב ושוב בכנות, אני משוכנע למדי שתגלו כי רק כשאתם נותנים לאחר, אתם חשים רווחה אמיתית. נותנים מה? מעצמכם, בכל דרך טבעית עבורכם. אתם טובים בעיצוב? תנו לחבר עצה עיצובית לביתו. אתם מוכשרים בצילום? צלמו חברים והראו להם כמה הם יפים. יש לכם ידע במחשבים? עזרו לחבר לרכוש מחשב חדש… ואלה הן רק דוגמאות קטנות מאוד מהחיים.

אל תתקמצנו על עצמכם, כי אז אתם פשוט קמצנים, לא חשוב כיצד תהפכו את זה. נדיבות עצמית משמע לתת לאחר, כי רק שאנו נותנים אנו מגלים שיש לנו.

תמונה ראשית: נדב נדלר, ברלין.

אהבתם? שתפו את הפוסט

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

זוגיות

החסמים בדרך למימוש זוגיות

אנחנו חיים בעידן שבו האנרגיה הנשית והגברית מתנגשות זו בזו, לעתים מבטלות אחת את השנייה, מה שיוצר מצב מורכב מאוד מבחינת מערכות יחסים. העידן המדובר,

קרא עוד »
פוסט על איך לממש את החזון שלנו
בריאת מציאות

למה הדבר שאנחנו הכי רוצים מתרחק מאתנו?

״מדוע אנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים?״, זוהי אחת השאלות הכי מעניינות שאדם יכול לשאול את עצמו בגלל שהחקירה שלה יכולה להוביל לאינספור גילויים ורבדים של העצמי; הן במישור הנפשי והן במישור הרוחני. להלן 8 מכשולים עיקריים שעלולים להרחיק אותנו מהגשמה:

קרא עוד »
מגזין חיים אחרים

סיכול ממוקד

יש כאלה שיודעים להוציא מהכוח אל הפועל. על פי רוב הם לא אנחנו. אנחנו מאוד רוצים, אנחנו שופעים רעיונות כרימון, יש המון דברים שאנחנו רוצים לעשות, אבל לא. ויש לנו תירוצים משכנעים מאוד (אותנו) וגם סיבות נסתרות מהעין לכך שאנחנו לא מממשים את הרעיונות, החלומות, הרצונות שלנו

קרא עוד »
סגירת תפריט