מהי פסיכו-אסטרולוגיה?

"כל דבר שנולד או נעשה ברגע מסוים, נושא את תכונותיו של אותו הרגע".

                                                                                                                        קרל יונג

פסיכו – אסטרולוגיה מתבססת על חוקיה האסטרונומים של האסטרולוגיה הקלאסית, הנקראת גם "אם המדעים". שתי התורות אמנם נשענות על אותם חוקים מתמטים וסמלים קדומים, אך הפענוח משתנה מגישה לגישה.

בעוד שהאסטרולוגיה הקלאסית מאמינה שלאדם גורל קבוע ובלתי ניתן לשינוי (מבחינת קריאות אסטרולוגיות הלכה למעשה, לאו דווקא בתפיסה הפילוסופית), פסיכו אסטרולוגיה שואבת את כוחה מהאמונה שלאדם כוחות מולדים ויכולת ליצור שינוי בחייו, אם רק יבחר בכך. 

מכיוון שנקודת המוצא היא היכולת לבחור וליצור תנועה בחיים, התורה הופכת לשיטה בעזרתה האדם מקבל כלים סובייקטיבים עבורו, כיצד נכון לו לערוך את השינוי בחייו לטובת מיצוי הכשרונות והיכולות האישיות.

מכאן נובע שפסיכו אסטרולוגיה אינה מסווגת מזלות לפי איכות טובה או רעה, היא מתמקדת ביחס ובפרשנות הסובייקטיבית של האדם לכל תחום בחייו.

הייעוץ הפסיכו אסטרולוגי נשען על ידע ותיאוריות מעולם הפסיכותרפיה הקונבנציונלית לצד הגישה הטרנספרסונלית, ושואב השראה מחכמת המזרח.  

 ניתוח מפה אישית

מפה אישית של אדם היא למעשה הצופן הנשמתי אליו הוא מחוייב מרגע לידתו ועד לסוף חייו.

כל הסודות רשומים במבנה האישי והייחודי לנו ובאחריותינו לגלותם !

אז מה צריך בשביל להכין מפה אסטרולוגית?

3  פרמטרים:

1. תאריך לידה.

2. מקום לידה.

3. שעת לידה – אחראית על המבנה הפנימי של המפה ומספרת על דפוסים עמוקים המנהלים את האדם.

שאלות נפוצות

מה קורה כאשר שני אנשים נולדו באותו מקום, זמן ושעה ?

אנשים שנולדו לאמהות שונות באותו הרגע מכונים תאומים אסטרולוגים. מכיוון ששני האנשים הללו חולקים את אותה מפת שמיים יהיו להם תכונות אופי משותפות והפוטנציאל להתפתחות יהיה זהה. הדגש הוא על הפוטנציאל, שכן לסביבה, המשפיעה על קצב ואופי התפתחותם, משקל גדול על האופן בו כל אחד מהם יביא את עצמו לידי ביטוי.

שני אנשים אלו יכולים לחוות משבר חיים דומה באותו הזמן כאשר כל אחד מהם יתנהל באופן אחר בתוך אותו משבר. למשל, אדם אחד יבחר להתפטר מעבודתו ויצא לחפש סביבת עבודה אחרת. באותו הזמן התאום האסטרולוגי שלו יקבל קידום בעבודתו הנוכחית וימצא את השינוי אליו ייחל במסגרת עבודתו הנוכחית. שניהם חיפשו תזוזה מהקיים למען התפתחות אישית, אך התרגום לשינוי הנדרש, לצורך יציאה מהמשבר, היה שונה.

בהקשר לשאלה זו, חשוב להבין שהשיטה תפקידה לפענח מתוך המפה האישית, את הפוטנציאל הגלום בבעל המפה: לאן הוא מכוון, מהם השיעורים שיועדו לו וכדומה. השיטה אינה יכולה לדייק ולומר מהי הדרגה הנשמתית שלו או במילים אחרות – באיזה שלב הוא נמצא בהתפתחות שלו בדרך להגשמה העצמית. זאת ניתן לגלות דרך שיחה מקצועית, במסגרת ייעוץ, ובהתאם למיקומו/יכולתו/רמת המועדות שלו – לתת את הכלים כיצד נכון להתקדם לעבר מימוש פוטנציאל זה.    

האם ניתן לקרוא את העתיד דרך שיטה זו  ?

ובכן, התשובה היא לא. הסיבה לכך, פשוטה ומורכבת כאחד, נעוצה בהנחה כי העתיד אינו קבוע מראש והבחירה נמצאת בידי האדם. אסטרולוגים רבים וודאי יתרעמו על קביעה זו מאחר ואינה עומדת בקנה אחד עם השכלתם המקצועית. מה גם שהיא מחלישה כביכול את כוחו של האסטרולוג כאושייה יודעת כל. מטרת השיטה הפסיכו אסטרולוגית אינה לחזות עתידות אלא לכוון את האדם לגלות את עתידו באופן עצמאי ולקחת אחריות על בחירותיו.

אז מה כן ניתן לגלות בגישה הפסיכו אסטרולוגית ?

חקירת מפת הלידה מאפשרת אירגון מחדש, יוצרת מפגש עם אמונות שאינן מקדמות אותנו ומעניקה הכרה בכוחות הייחודיים לנו.

מטרת מפגשי הייעוץ היא רכישת כלים לעבודת מודעות אישית יומיומית. הסבל הוא תוצאה של הפרשנות אותה אנו נותנים לאירועי החיים, לרגשות ולמחשבות שלנו. ניתן ללמוד כיצד ניתן לפרש את המציאות באור אחר, ובכך לתעל את הקושי לעשייה ולשינוי. 

מהם יתרונותיו של ייעוץ פסיכו – אסטרולוגי ?

זמן: באחד מספריו קרל יונג מעיד כי שעת אבחון דרך מפת לידה היא שוות ערך למאה שעות של פסיכואנליזה. בעידן בו הקצב מהיר – אין זמן, סבלנות או משאבים כלכליים להתמיד בביקורים תכופים על ספת הפסיכולוג. מסיבה זו יותר ויותר אנשים מחפשים תהליכי בירור קצרי טווח.

אובייקטיביות: מפת הלידה הינה סיפורו האישי של אדם בגירסה נטולת שיפוט . באמצעותה אנו מתוודעים לטבעו האמיתי של האדם תוך הפרדת קולות השיפוט, פנימיים וחיצוניים כאחד.

דיוק: מפת הלידה היא הנווט של המטפל, הוא יודע לאן ללכת ובאילו נקודות עליו לגעת על מנת לקבל את התוצאות המדוייקות והמהירות ביותר עבור המטופל שלו.

אהבתם? שתפו את הפוסט

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

זוגיות

החסמים בדרך למימוש זוגיות

אנחנו חיים בעידן שבו האנרגיה הנשית והגברית מתנגשות זו בזו, לעתים מבטלות אחת את השנייה, מה שיוצר מצב מורכב מאוד מבחינת מערכות יחסים. העידן המדובר,

קרא עוד »
פוסט על איך לממש את החזון שלנו
בריאת מציאות

למה הדבר שאנחנו הכי רוצים מתרחק מאתנו?

״מדוע אנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים?״, זוהי אחת השאלות הכי מעניינות שאדם יכול לשאול את עצמו בגלל שהחקירה שלה יכולה להוביל לאינספור גילויים ורבדים של העצמי; הן במישור הנפשי והן במישור הרוחני. להלן 8 מכשולים עיקריים שעלולים להרחיק אותנו מהגשמה:

קרא עוד »
מגזין חיים אחרים

סיכול ממוקד

יש כאלה שיודעים להוציא מהכוח אל הפועל. על פי רוב הם לא אנחנו. אנחנו מאוד רוצים, אנחנו שופעים רעיונות כרימון, יש המון דברים שאנחנו רוצים לעשות, אבל לא. ויש לנו תירוצים משכנעים מאוד (אותנו) וגם סיבות נסתרות מהעין לכך שאנחנו לא מממשים את הרעיונות, החלומות, הרצונות שלנו

קרא עוד »
סגירת תפריט