בית ספר לנשמות

כל העוסקים בתחום הרוח ככלל והאסטרולוגיה בפרט נשאלים כמעט מיד עם היוודע עיסוקם- "אתם באמת מאמינים בזה?!"

השאלה הזו מעלה בי חיוך בכל פעם מחדש, לא רק מפני שהתגובות שלנו כה דומות האחת לשנייה, אלא גם מפני שכך מתאפשרת לי ההזדמנות לדייק את מהות האסטרולוגיה. אז אני מדקלם את תשובתי הקבועה, אותה אשלוף גם אם יעירו אותי באמצע הלילה.

אני מסביר: אסטרולוגיה איננה מיסטיקה אלא כלי המבוסס על חוקים מוגדרים ופרמטרים אסטרונומים עתיקים שנבדקו במשך אלפי שנים. לאורך השנים, בערך מאז שהאדם הראשון הביט אל השמש בהשתאות ואל הירח ביראת כבוד, חקרו ומצאו שלכוכבים ולתנועתם בשמיים יש השפעה על חיי האדם. יחד עם זאת, אין שום דרך להסביר כיצד או למה מנגנון זה עובד.

הוא פשוט עובד !

לאחר שטיהרתי את שם האסטרולוגיה והסרתי מעלי את כובד האחריות של זה המחזיק בכל התשובות, אני מוסיף שישנו פרמטר קריטי שאינו ניתן למדידה באסטרולוגיה והוא דרגת הנשמה של האדם. ישנם הבדלים בניסיון או בוותק הרוחני בין אדם אחד למשנהו. ניסיון זה ייקבע על פי שני פרמטרים: הראשון הוא מספר הגלגולים אותם עברה הנשמה מראשית בריאתה ועד גלגולה הנוכחי, ואילו השני, נשען על הראשון – הוא עבודת המודעות האישית אליה נרתמה הנשמה בגלגולים השונים, על מנת לגלות את יעודה האישי.

האסטרולוג אינו יכול לדעת את הדרגה הרוחנית איתה הגיע האדם לגלגולו הנוכחי, אלא דרך מפת הלידה שלו, המשמשת כמעין צופן גנטי, יכול לגלות את הפוטנציאל הרוחני שלו. למעשה, כולנו מורכבים מפוטנציאל רוחני המתבטא ברצון לחיים של אהבה ונתינה, חיבור לאני העליון שבנו ודרכו חיבור לאחרים, כאשר כל אחד מאיתנו עובר מסלול חיים שונה בשאיפה להגיע למטרה נכספת זו.

בית הספר לנשמות

לכל נשמה 'תג זיהוי' משלה, D.N.A  נשמתי אותו היא נושאת בקרבה ואשר אותו היא מבקשת לפתח. נשמה 'בוגרת' או 'מתקדמת' היא נשמה עטורת ניסיון וידע פנימי עשיר אותו אספה לאורך אלפי גלגוליה בכדור הארץ וייתכן וגם בפלנטות אחרות (ניוטון, 2000). לעומתה, נשמה 'צעירה' או 'חדשה' היא נשמה אשר עוד לא מתורגלת בהתבוננות פנימית ובשאלת שאלות, לא מפני שהיא פחות רוחנית, אלא מכיוון שהיא עסוקה בהסתגלות לחייה עלי אדמות, ובלמידת החוקים הארציים, ההפוכים לאלה הרוחניים (שם). התהליך אותו הנשמה הצעירה עוברת דומה לתהליך שילד עובר בהכרותו עם עולם המבוגרים.

תופעה מוכרת בעידן הדלי הנקראת "ילדי אינדיגו" או "ילדי ריינבו" והכוונה לנשמות מפותחות שבחרו להמשיך ולהתגלגל לאחר שלקחו על עצמן את המשימה של קידום המין האנושי. ילדים מיוחדים אלו משאירים, לא פעם, את הוריהם נבוכים ופעורי פה, כשכבר בגיל צעיר מאוד הם מגלים יכולות מופלאות ולעתים על-טבעיות כגון: אומנות יוצאת מגדר הרגיל, יכולות תלפתיה ותקשור, אופטימיות קוסמית וחיבור נדיר עם עולם הצומח ובע"ח. האמת היא שתופעה זו הייתה קיימת מאז ומתמיד, ההבדל היחיד הוא שבעידן הדלי הנוכחי, המאופיין בהרחבת התודעה האנושית ובפתיחות לנושאים רוחניים, אנו מזהים אותה ונותנים לה שם.

האם אני נשמה מתקדמת ?

רבים מאיתנו וודאי תוהים וסקרנים לגלות היכן אנו ממוקמים 'בסקלה התפתחות הנשמה', במיוחד אם עלעלנו בספריו המרתקים של ד"ר מייקל ניוטון*. ובכן, האסטרולוגיה אינה מספקת מידע זה, אין פרמטר שכאשר נבחין בו נקבע "זהו אדם רוחני", מה שמאפשר לי כאסטרולוג להשאר נטול שיפוט ודעה אישית כלפי בעל המפה. על מידת המודעות העצמית של האדם נוכל להצהיר בלב שלם רק לאחר שיחה מעמיקה איתו. מתפקידי לשקף, בעזרת מפת הלידה, מעבר לתכונות אופי או קווי אישיות, את הפוטנציאל האישי כחומר הניתן לאדם על מנת לפסל את היצירה של חייו. אך איזו יצירה יבחר האדם לפסל ? על כך איני יכול להשיב.

דברים אלו מביאים אותי להבחין בין שתי גישות מרכזיות באסטרולוגיה, השונות ואף הפוכות זו מזו.

עולם ישן- עולם חדש

הגישה האחת שייכת לאסטרולוגיה הקלאסית, זוהי גישה דטרמיניסטית הרואה בטבע האדם כחותם קבוע ובלתי ניתן לשינוי. מכאן שניתן לחזות את עתידו על פי מפת השמיים כרצף אירועים צפויים מראש ומוחלטים. מטרתה של האסטרולוגיה הקלאסית היא לאבחן את אישיות האדם על סך כל מרכיביה, כאשר ישנה חלוקה ברורה בין טוב ורע. על פי המסורת והחוקים האסטרולוגים, חלק מן האלמנטים יחשבו לרעים ומכשילים, ואילו אחרים יחשבו לטובים ומיטיבים, כאלה הנקשרים לתחושת המזל בחיים ולהצלחה.

הגישה השנייה שייכת לזרם הפסיכו-אסטרולוגי המודרני, המחזיק בדגל חופש הבחירה ובבסיס הנחה זו נמצאת התורה כולה. הפסיכו-אסטרולוגיה נשענת על חוקיה המתמטים ועל סמליה הקדומים של האסטרולוגיה הקלאסית, אך פענוח אותם חוקים וסמלים שונה בתכלית. בגישה זו אין חלוקה לטוב ורע, אלא שימת דגש על יחס ופרשנות סובייקטיבית של האדם לכל תחום בחייו.

הסברה היא שכל החוויות והמצבים בהם האדם מוצא את עצמו במהלך חייו, נבחרו בקפידה על ידי נשמתו עוד בטרם ירידתה אל הגוף. הכוונה לבחירת גוף, משפחה וסביבה בה יקבל מצע לגדילה ולהתפתחות. בחירתה של נשמה יכולה להיות מיטיבה, אך היא יכולה גם להביא את עצמה למצבי חיים קשים ומסרסים. גישה זו מנטרלת את האמונה שגורלו של אדם אינו בשליטתו ומעניקה לו את האחריות על חייו. כלומר, אין הוא יכול להאשים את השמיים או הכוכבים במר גורלו, להיפך – דרכם ילמד מה בתוכו מבקש להתגלות ולהחשף.

מה הקשר בין פסיכולוגיה לאסטרולוגיה ?

קרל יונג, הפסיכיטאר הנודע ותלמידו המרדן של פרויד, היה הראשון שחיבר בין אסטרולוגיה לפסיכולוגיה. בערוב ימיו הוא חקר את כל תורות המזרח ואת עולם המיתולוגיה והסמלים. הוא גילה שישנם סמלים החוזרים על עצמם בתרבויות שונות. דוגמה אחת מתוך מחקריו היא עדות לסמל מסוים שהופיע בחלומו של מטופל והתגלה בכתבים של תרבות רחוקה ועתיקה. אותו מטופל מעולם לא ראה את הסמל המדובר ואינו מבין את משמעותו. דוגמאות כאלה ואחרות הביאו את יונג למסקנה שישנם סמלים שורשיים המנהלים את האנושות כולה בלא יודעין. לסמלים אלא הוא קרא ארכיטיפים ואת התופעה כינה 'הלא מודע הקולקטיבי'.

תפיסה חדשה זו יושמה גם על תורת האסטרולוגיה, לפיה כל כוכב או מזל מסמל ארכיטיפ המצוי בנפש האדם ומיוצג בשמיים. מרגע זה ואילך הגישה לאדם באמצעות אסטרולוגיה שינתה את פניה. מפת הלידה אינה נתפסה עוד כגורל קבוע מראש או כהשפעה חיצונית שאין לאדם שליטה עליה, אלא כתרשים זרימה נפשי וקרמתי המכוון את האדם להגשמת ייעודו. הבחירה בשינוי נמצאת בידי האדם בכל רגע ולא בידי כוח חיצוני לו.

מהי רוחניות ?

פסיכו-אסטרולוגיה מטרתה לעורר את האדם למודעות רוחנית דרך חקירה ושינוי היחס למציאות חייו. להיות רוחני משמע קיומו של הדחף באדם להתפתח ולגלות, מתחת לכל המסיכות והפחדים, את האני האמיתי שלו. גילוי זה יוליד רצון ומסוגלות להעניק לאחרים. במקום של הנתינה מסתתר העונג הרוחני האמיתי. למעשה, ברגע שמתעוררת השאלה: "מי אני ?" מתעורר החלק החבוי והרוחני שבנו.

"דע את עצמך" הוא הכלי המשמעותי ביותר ליצירת שינוי מהותי בחיים. רבים המקרים בהם האמונה בכך שאנו בעלי מודעות עצמית אינה מחוברת לידיעה עצמה, ומכאן שאינה נקשרת הלכה למעשה לאופן בו אנו מפרשים את עצמינו ואת הזולת. הדבר היעיל ביותר לגיבוש ידיעה זו היא ההתמדה בחקירה ושאלת שאלות את עצמינו ואת הסובבים אותנו. האנשים הקרובים לנו יכולים להיות עבורנו מראות טובות המשקפות, בתהליך של השלכה, את הצדדים החיובים בנו ואת אלו שקשה לנו לקבל בעצמינו. באופן דומה אך נטול אינטרס – מפת הלידה מאפשרת הצצה אובייקטיבית על סיפור חיינו, מבלי הסחות של גרסאות נוסח 'מי אני' – אותן אנו 'סוחבים על גבינו' עוד מתקופת הילדות. מדובר בגרסאות של אנשים אחרים עלינו ושלנו על עצמנו העלולות להיות רחוקות מהאמת הפנימית שלנו ובכך לעשות עמנו עוול. ההסכמה לשמוע גרסה נטולת שיפוט על עצמנו – הינה תחילתו של תהליך קבלה עצמית המוביל בסופו של דבר לריפוי. 

  • ·המאמר פורסם בגרסתו הקצרה באתר מאקו.    
  • ניוטון, מ. (2000). מסע הנשמות. הוצאת אור-עם. תורגם מאנגלית.

אהבתם? שתפו את הפוסט

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

זוגיות

החסמים בדרך למימוש זוגיות

אנחנו חיים בעידן שבו האנרגיה הנשית והגברית מתנגשות זו בזו, לעתים מבטלות אחת את השנייה, מה שיוצר מצב מורכב מאוד מבחינת מערכות יחסים. העידן המדובר,

קרא עוד »
פוסט על איך לממש את החזון שלנו
בריאת מציאות

למה הדבר שאנחנו הכי רוצים מתרחק מאתנו?

״מדוע אנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים?״, זוהי אחת השאלות הכי מעניינות שאדם יכול לשאול את עצמו בגלל שהחקירה שלה יכולה להוביל לאינספור גילויים ורבדים של העצמי; הן במישור הנפשי והן במישור הרוחני. להלן 8 מכשולים עיקריים שעלולים להרחיק אותנו מהגשמה:

קרא עוד »
מגזין חיים אחרים

סיכול ממוקד

יש כאלה שיודעים להוציא מהכוח אל הפועל. על פי רוב הם לא אנחנו. אנחנו מאוד רוצים, אנחנו שופעים רעיונות כרימון, יש המון דברים שאנחנו רוצים לעשות, אבל לא. ויש לנו תירוצים משכנעים מאוד (אותנו) וגם סיבות נסתרות מהעין לכך שאנחנו לא מממשים את הרעיונות, החלומות, הרצונות שלנו

קרא עוד »
סגירת תפריט