מחשבות על בריאות

מחשבות על המושג ׳בריאות׳ הן שמשכו אותי ללמוד ולחקור שיטות אבחון וטיפול שונות. בתחילת דרכי בלימודי איורוודה קיבלתי תשובה פשוטה למדי: בריאות היא איזון ומחלה היא יציאה מאיזון.. ובהמשך לכך: "בריאות היא שמחה ומחלה היא צער".

מילת המפתח: איזון. אצל כל אחד איזון מתבטא בצורה שונה למדי. אני מתעניין יותר מכל במקור הרגשי שמוציא אותנו מאיזון. לפעמים זה מפעים איך שינוי בתפיסה או שבירת הרגל כזה או אחר יכולה, במהירות האור, לשים אותנו חזרה במקום מאוזן.

אז מה עושים בשביל לחזור לאיזון?

התשובה לעולם תתחלק לשתי אפשרויות: תנועה או הרפיה. תנועה הכוונה לעשייה, תזוזה ממקום נוח, נקיטת פעולות לא שגרתיות עבורנו. לא מדובר בהכרח בפעולות הרות גורל, כאלה שמרגישות לנו כבדות ומפחידות, אלא בתנועה לקראת שינוי ובעיקר- בחירה בשינוי ממקום כן ואמיץ.

האופציה השנייה היא הרפיה. מדובר במקרים בהם אנו נאבקים הרבה יותר מדי זמן עבור משהו שאינו מגיע. למשל, אנו משתוקקים למצוא זוגיות אז אנו נרשמים לכל אתרי ההכרויות, יוצאים כל ערב עם תקווה בלב, מדברים על זה, נושמים את הציפייה אבל האחד/ת לא מגיע/ה (!?)

זה הזמן להרפות מעשייה ! היקום שמע את בקשותינו יותר מפעם אחת, הוא לא חירש.. כל שנותר הוא להרגע עם מה שיש ולהתאהב בקיים מחדש (בעצמנו!). מה שיש בדרך כלל הוא הרבה יותר ממה שאנו מאמינים שיש… (לא ככה?)

איזון הוא חזרה לעצמנו, למקום זורם והרמוני, מקום שבו עשייה או הרפייה נותנות תחושה של שחרור ושל הרגשה טובה. זה הרגע בו נפלטת אנחת רווחה וכמו קיטור התקיעות משתחררת מגופנו….

אז במה תבחרו… תנועה או הרפייה ?

אהבתם? שתפו את הפוסט

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

זוגיות

החסמים בדרך למימוש זוגיות

אנחנו חיים בעידן שבו האנרגיה הנשית והגברית מתנגשות זו בזו, לעתים מבטלות אחת את השנייה, מה שיוצר מצב מורכב מאוד מבחינת מערכות יחסים. העידן המדובר,

קרא עוד »
פוסט על איך לממש את החזון שלנו
בריאת מציאות

למה הדבר שאנחנו הכי רוצים מתרחק מאתנו?

״מדוע אנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים?״, זוהי אחת השאלות הכי מעניינות שאדם יכול לשאול את עצמו בגלל שהחקירה שלה יכולה להוביל לאינספור גילויים ורבדים של העצמי; הן במישור הנפשי והן במישור הרוחני. להלן 8 מכשולים עיקריים שעלולים להרחיק אותנו מהגשמה:

קרא עוד »
מגזין חיים אחרים

סיכול ממוקד

יש כאלה שיודעים להוציא מהכוח אל הפועל. על פי רוב הם לא אנחנו. אנחנו מאוד רוצים, אנחנו שופעים רעיונות כרימון, יש המון דברים שאנחנו רוצים לעשות, אבל לא. ויש לנו תירוצים משכנעים מאוד (אותנו) וגם סיבות נסתרות מהעין לכך שאנחנו לא מממשים את הרעיונות, החלומות, הרצונות שלנו

קרא עוד »
סגירת תפריט